هيا بنا لنبدأ قراءة أحداث الجزء السادس لمعرفة ماذا سيحدث من جديد مع ابطال الرواية ؟ فجهز نفسك جيداً وهيا بنا .
الجزء السادس من رواية عادت لكي تنتقم
بت اي رايك في الخمار
ااااي ده الشيخه ياسمين بركاتك
تعرفي انا استاهل الضرب اني باخد رايك
رغد : لاء والله حلو جبتيه ايمتي
ياسمين : سيف كان جبهولي قبل كده
ومقولتليش يعني
اكيد نسيت ماهو مستحيل اكون متعمده مقولكيش
ماشي ي ختي المره الجايه ياريت متنسيش عشان منسكيش نفسك علطول
ياسمين : خلصناااا انا رايحه الجامعه انتي لسه ملبستيش
رغد: لاء معنديش محاضرات مهمه
ياسمين : انا نفسي مره تقوليلي ايوا رايحه عشان عندي محاضره بت هي الكليه دي بتاع ابوك وانا معرفش
رغد : ياست اتنيلي قال يعني لما بروح انا بفهم حاجه
________________
عند مرام
مرام ، مالك ي بت
روان ،مفيش
مرام ، لاء بلاش الجو ده انا مش خطيبك قولي فيه اي علطول
روان ، مفيش ي ستي كل الحكايه الزفت عامر
مرام،عااامر والله ليه شوقه مشفتهوش من المره اياها
روان ،اهو جه وهيقرفنا
مرام ، هو عملك حاجه
روان ،لاء معملش بس قالي
مرام ، قالك اي
روان، هددني انه هيقتلك وانتو في العمليه
مرام بضحك ،واي تاني
روان ، مرام بلاش برود بقولك قالي انه هيقتلك
مرام، ده واحد جبان متشغليش دماغك بيه
روان ، طب احذري منه برضو
مرام : ماشي وقالك اي تاني
روان :هاا
مرام ، جك اوه قالك اي تاني
روان بخوف، قالي جهزي نفسك انهارده عشان هياجي يسهر معايا
مرام باستغراب ، يسهر معاكي ازاي
روان ، بطلي غباء ي مرام
مرام ، فاهمه بس هو سهر معاكي قبل كده
روان بصدمه ، مراام انتي بتسالي انا ممكن اعمل حاجه زي كده
مرام ،معلش انا معرفكيش غير من اسبوع
(روان سكتت بحزن)
مرام ، قولتلك معلش بقي وبعدين انا العرفته عنك انك مش كده بس سؤالي بمعني انه ممكن هو اليكون غصب عليكي وكده
روان : لاء هو بيخاف من عادل كبيرهم طول ماهو عامر هنا بكون انا لازقه لعادل ده في كل حته وبليل مبيغمضليش عين من الخوف وبفضل قافله الباب عليا بكذا قفل عشان ميدخلش
مرام : بصي انا من اول مشفته وانا عايزه اخلص عليه بس مش وقته
روان ، تخلصي عليه ازاي
مرام بسخريه ،هلعب معاه
روان، مرام انتي ممكن تقتلي
مرام، لاء جايه اصطاد سمك
روان ، كل الا اقدر اقولهولك ربنا يهديكي انا بدعيلك كتير اووي بأن ربنا يهديكي ويبعدك عن الطريق ده
مرام بعدم اهتمام ،تمام
انا ريحالهم عشان شكلهم اتجمعو
(وفعلا اتجمعو )
___________
عادل ،مرام لزم تركزي عشان العمليه المرادي مش سهله
مرام ، التسليم ايمتي
عادل ، بعد بكرا بليل والمكان ******وعامر وخميس هيبقي معاكي
(بصت مرام علي عامر باستحقار وبصت علي خميس )
مرام: هو هيخرج ازاي ده وهيمشي ازاي
خميس ، انا اقدر امشي حتي لو رجلي مقطوعه
مرام مثلت الانبهاار ،ياراجل ليه هتنط زي الكنغر
المهم انا عايزه عربيتين تاني يستنونا بعيد عن مكان التسليم في المكان ********
خالد ، ليه عايزه العربيات دي
مرام هتعرف بعدين انت بتقول الحكومه عنيها علينا واحنا لزم نكون محرصين اكتر
عادل، تمام استعدو بقي عشان المرادي العمليه مش سهله
_____________
عمران : الووو يا بيه عجبك النوم
سيف : والله ي فندم انا مصدقتش لما شفت الرساله من حضرتك انك عطيني انهارده اجازه
عمران : عد الجمايل
سيف :علي راسي
عمران : باكد عليك ان بكرا الصبح بدري فيه اجتماع عشان هنبدء في العمليه
سيف: تمام ي فندم
ورجع سيف نام تاني
_________
(طلعت مرام وتليفونها رن
وقفت في مكان واتاكدت ان مفيش حد وردت علي التليفون)
الكابتن، عامله اي ي بنتي
مرام ،انا بخير ي كابتن طمني عليك
الكابتن ، انا كويس والله بس انتي وحشاني اووي مش بتسالي عليا ولا بتاجي تشوفيني ولا كانك بتعتبرني زي والدك الله يرحمه
مرام، ابدا والله ي كابتن انت عارف غلاوتك بس والله انا لسه جايه مكان زي ده لسه بظبط اموري وكده
الكابتن ،فاهمك ي بنتي
مرام، بنجهز للعمليه
الكابتن ،دي اول عمليه ليكي
مرام ،اول عمليه بجد كان فيه عمليه بس كانت فيشنك قال اي بيختبروني والله سعات بيحسسوني انهم شاغلين فين في اختراع الذره
الكابتن،طب خلي بالك علي نفسك ي بنتي ولزم تكوني مأمنه نفسك كويس ومتنسيش كلامي
مرام، فاكره كل حاجه ي كابتن
الكابتن ، يبقي كلميني لما تفضي
مرام، ماشي ي كابتن عايز حاجه
الكابتن ،سلامتك في الدنيا ي بنتي
(قفلت مرام مع الكابتن ) ولفت وشها
=مرام انتي بتعملي اي هنا
مرام:
يتبع…………
لقراءة الجزء التالي : الجزء السابع من رواية عادت لكي تنتقم
لقراءة الجزء السابق : الجزء الخامس من رواية عادت لكي تنتقم
للإطلاع علي فهرس اجزاء الرواية : جميع اجزاء رواية عادت لكي تنتقم كاملة للكاتبة أميرة رمضان
جميع الحقوق محفوظة للكاتبة أميرة رمضان .